Vraag van de klant

“Wij hebben 1 van de meest krachtige betaal- en factuurverwerkings applicaties voor Oracle, maar we worstelen hoe we dat in de kern kunnen uitleggen aan onze klanten, zonder te vervallen in vakjargon.”

Invulling

We hebben APRO geadviseerd om een brandingstraject in te gaan. Met een aantal sessies hebben we samen met de directie gekeken naar de waarde die APRO levert en de rol die APRO wil vervullen voor haar klanten.

Archetype spel

Een onderdeel van de brandingsessie was het spelen van het archetype spel, ontworpen door Michiel Kokee. Archetypes zijn afgebakende rollen die wij als mensen bewust danwel onbewust toekennen aan mensen of organisaties om ons heen. We kennen die rollen toe op basis van houding of gedrag van ene persoon of organisatie.

Met het archetypespel verkennen we met een groep medewerkers (van directie tot werkvloer) welke rol een organisatie wil vervullen voor haar klanten. Dit zorgt altijd voor interessante discussies en inzichten.

De keuze voor een rol geeft een basis voor het vinden van de juiste tone of voice voor communicatie-uitingen, zowel in tekst als beeld.

 

Brandstory

Met de input van twee sessies hebben we een Brandstory geschreven. Een Brandstory is primair een intern document en dient als kompas voor het maken van strategische keuzes.

Voor APRO hebben we gekozen om ze te profileren als een Held in de schaduw. Net als een Japanse grootmeester. Getraind en ervaren.

“APRO, grootmeester in financiële processen.

We helpen organisaties met het wegnemen van barrières in betaalverkeer en factuurverwerking. Zo zorgen we ervoor dat vitale financiële processen soepel verlopen en dragen we bij aan de ambitie van organisaties om wereldwijd te groeien.”

Beeldtaal

De Brandstory hebben we gebruikt om een nieuwe beeldtaal te ontwikkelen. Bij de ontwikkeling lag de focus op het verbeelden van de complexe financiele wereld en hoe APRO haar klanten grip geeft op die complexiteit.

Scheerschuim en ecoline

Een moodboard bracht ons op het spoor om de financiele wereld te verbeelden als een organisch landschap die altijd in beweging is. Dat bracht ons op het idee om te experimenteren met scheerschuim en ecoline.

Deze simpele druktechniek geeft verrassende en organische resultaten. De afdrukken hebben we ingescand en digitaal bewerkt.

Beurswand

Oracle Open World – Teaser

Pictogrammen

Magic Square is de verzamelnaam van diverse oplossingen die APRO biedt voor het verwerken van betalingen en facturen. Banking en Imaging. Voor beide hebben we een pictogram ontworpen die o.a. gebruikt wordt in brochures en op beurswanden.

Imaging

Banking

Animaties

Bel ons op: 0634028897

Stuur ons een mailtje: email